Friday, July 3, 2015

ဗမာႏုိင္ငံလံုးဆုိင္ရာ ေက်ာင္းသားသမဂၢမ်ားအဖြဲ႔ခ်ဳပ္ (ဗကသ)ဥကၠ႒ ကိုေက်ာ္ကိုကိုႏွင့္ ေတြ႔ဆံုေမးျမန္းျခင္း


=========================================================
''သမဂၢေက်ာင္းသား ဆိုတာက ေက်ာင္းသားေတြ အားလံုးဟာ သမဂၢကို ၀င္ခြင့္ရွိတယ္။ ဘယ္ေက်ာင္းသားကိုမွ သမဂၢထဲ မ၀င္ရဘူးလို႔ ကန္႔သတ္ထားတာ မဟုတ္ဘူး။ သမဂၢအမႈေဆာင္ ေကာ္မတီမွာ ၀င္ေရာက္ ယွဥ္ၿပိဳင္ခ်င္လည္း လြတ္လပ္စြာ ယွဥ္ၿပိဳင္ခြင့္ရွိတယ္။ လူတုိင္းမွာ မဲေပးပိုင္ခြင့္ရွိသလို ေရြးခ်ယ္ခံပိုင္ခြင့္လည္း ရွိတယ္ . . . အဲဒါဒီမိုကေရစီပဲ။ ဒီ,ဒီမိုကေရစီ အေလ့အထကို တကၠသိုလ္ေတြ၊ ေက်ာင္းေတြထဲမွာ လြတ္လြတ္ လပ္လပ္ က်င့္သံုးဖို႔အတြက္ သမဂၢဆုိတာ ေပၚေပါက္လာတာ …''
=========================================================

အမ်ဳိးသားပညာေရး ဥပေဒကို ျပန္လည္ ျပင္ဆင္သည့္ ဥပေဒတြင္ ေလးပြင့္ဆုိင္ ကတိက၀တ္မ်ား ကို ေဖာက္ဖ်က္ကာ အတည္ျပဳမည္ဆုိပါက ရပ္နားထားသည့္ သပိတ္စစ္ေၾကာင္းမ်ားကို ျပန္လည္ စတင္မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ဒီမိုကေရစီ ပညာေရး ဦးေဆာင္ေကာ္မတီ၀င္ ကိုေအာင္ေနပိုင္က ဇြန္လ ၂၀ ရက္တြင္ ျပဳလုပ္သည့္ ျမန္မာႏုိင္ငံ ပညာေရးစနစ္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး ႏုိင္ငံလံုးဆုိင္ရာကြန္ရက္ ဒုတိယအႀကိမ္ ညီလာခံ ေနာက္ဆံုးေန႔ သတင္းစာ ရွင္းလင္းပြဲတြင္ ေျပာဆိုလိုက္သည္။

ဇြန္လ ၁၈ ရက္က ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္၌ ယင္းဥပေဒကို ျပင္ဆင္သည့္ ဥပေဒၾကမ္းတြင္ ျပင္ဆင္ခ်က္ ၅၁ ခ်က္ျဖင့္ အတည္ျပဳလုိက္ရာ ယင္းဥပေဒထဲတြင္ တကၠသိုလ္ ေကာင္စီ၌ ေက်ာင္းသားသမဂၢကိုယ္စားလွယ္ ဆုိသည့္စကားရပ္အား ေက်ာင္းသား ကိုယ္စားလွယ္ဆိုသည့္ စကားရပ္ျဖင့္ အတည္ျပဳကာ ေက်ာင္းသားသမဂၢ ၏ အခန္းက႑အား ခ်န္လွပ္ထားခဲ့သည္။ လတ္တေလာ အစိုးရဘက္က ၄ ပြင့့္ဆိုင္ အႀကိဳ သေဘာတူညီ ခ်က္တြင္ ပါရွိေသာ ကတိက၀တ္မ်ားကို ခ်ဳိးေဖာက္၍ ေက်ာင္းသားႏွင့္ ၀န္းရံျပည္သူ ၁၀၀ ေက်ာ္ကို အၾကမ္းဖက္ ၿဖိဳခြင္းကာ တရားစြဲဆိုထားၿပီး အခ်ဳိ႕ေသာ ေက်ာင္းသား ေခါင္းေဆာင္မ်ားမွာ ဖမ္း၀ရမ္း ထုတ္ခံထားရသည့္အတြက္ တိမ္းေရွာင္ေနရသည္။

ယင္းသို႔ တိမ္းေရွာင္ေနရသူမ်ားထဲမွ ဗမာႏုိင္ငံလံုးဆိုင္ရာ ေက်ာင္းသားသမဂၢမ်ား အဖြဲ႕ခ်ဳပ္ – (ဗကသ)ဥကၠ႒ ကိုေက်ာ္ကိုကိုအား လက္ရွိျဖစ္ပ်က္ေနသည့္ အမ်ဳိးသားပညာေရး ဥပေဒႏွင့္ သပိတ္တိုက္ပြဲ ျပန္စလာႏုိင္သည့္ အေျခအေန၊ အစိုးရက ေက်ာင္းသားမ်ားအား သပ္လွ်ဳိေသြးခြဲေနမႈ၊ လက္ပံတန္း အၾကမ္းဖက္ ၿဖိဳခြဲခံရမႈတြင္ ေက်ာင္းသားမ်ား ရလိုက္သည့္ အေတြ႕အႀကံဳႏွင့္ ဗကသဥကၠ႒၏ သေဘာထားမ်ားကို ဇြန္လ ၂၃ ရက္တြင္ ဖုန္းျဖင့္ ဆက္သြယ္ေမးျမန္းကာ ေဖာ္ျပလုိက္ပါသည္။

ေမး – အခ်က္အလက္ေတြျပင္ဖို႔ ေျပာဆိုခဲ့တဲ့ အမ်ဳိးသားပညာေရး ဥပေဒကို အခုအမ်ဳိးသား လႊတ္ေတာ္မွာလည္း ဒါကိုျပန္ၿပီးေတာ့ ျပင္ၿပီးေတာ့ အတည္ျပဳၿပီးသြားၿပီေပါ့။ ဒီ အေပၚမွာ နဂိုေျပာဆို ခဲ့တာေတြနဲ႔ ဘယ္ေလာက္ အတုိင္းအတာအထိ ေျပာင္းလဲထားတယ္လုိ႔ ထင္သလဲ။

ေျဖ – ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ေျပာင္းလဲဖုိ႔၊ ျပင္ဆင္ဖို႔ေျပာခဲ့တဲ့ ပညာေရးဥပေဒနဲ႔ သူတို႔လႊတ္ေတာ္မွာ အတည္ျပဳလိုက္တဲ့ ပညာေရးဥပေဒနဲ႔က ကြာျခားတယ္ဗ်။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ေျပာင္းလဲျပင္ဆင္ဖုိ႔ ဆိုတဲ့ေနရာမွာ ဒီမုိကေရစီပညာေရး ကို ဦးတည္သြားဖို႔အတြက္ အခ်က္အလက္ေတြနဲ႔ ေျပာခဲ့တာရွိတယ္။ ၿပီးေတာ့ပညာေရး ပံုစံေတြ အကုန္လံုး၊ တစ္ခုလံုးကို ေျပာင္းလဲပစ္ဖုိ႔အတြက္ ေက်ာင္းသားသမဂၢရဲ႕ အေရးပါတဲ့ အခန္းက႑ေတြ လိုအပ္တယ္ ဆုိတာကို ေျပာခဲ့တယ္။ ဒါေပမဲ့လက္ေတြ႕ပိုင္းမွာ အဲဒီအတုိင္း ျဖစ္မလာတာကို ေတြ႕ရတယ္။ ေနာက္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ေျပာတဲ့ဆိုတဲ့ ပညာေရးဥပေဒဟာ အခုေရးဆြဲၿပီး အတည္ျပဳလိုက္တဲ့ ဥပေဒနဲ႔ၾကားထဲမွာ အင္မတန္မွ ကြာဟခ်က္ေတြ ရွိေနတယ္။ အႏွစ္သာရခ်င္း ျခားနားေနတယ္ ဆုိတာကို ေတြ႕ရပါတယ္။

ေမး – အရင္တုန္းက အမ်ဳိးသားပညာေရး ဥပေဒကို စေဆြးေႏြးတဲ့အခါမွာ ၄ ပြင့္ဆုိင္နဲ႔ သြားမွသာလွ်င္ အဆင္ေျပမယ္ေပါ့။ လႊတ္ေတာ္ကတစ္ဆင့္ ဒါမ်ဳိးသြားမယ္ဆုိလုိ႕ရွိရင္ ေက်ာင္းသားေတြ လိုခ်င္တဲ့ပံုစံအတုိင္း ျဖစ္မလာႏုိင္ဘူးလို႔ သံုးသပ္တာေတြ ရွိတယ္ေပါ့။ အခုလည္း အဲဒီလိုပံုစံမ်ဳိး ျဖစ္လာတယ္ေပါ့။ အဲဒီ အယူအဆကိုေကာ ဘယ္လိုျမင္သလဲ ခင္ဗ်။

ေျဖ – ၄ ပြင့္ဆုိင္ဆိုတာက ကၽြန္ေတာ္တို႔ လိုအပ္လုိ႔ ေျပာခဲ့တာ၊ ေတာင္းဆိုခဲ့တာ။ ၄ ပြင့္ဆုိင္ဆိုတာက လႊတ္ေတာ္ျပင္ပမွာ ညႇိႏႈိင္းၿပီးေတာ့ အေကာင္းဆံုး ျဖစ္ဖို႔အတြက္ နည္းမ်ဳိးစံုနဲ႔ ေတာင္းဆိုၿပီးေတာ့မွ ျဖစ္ေျမာက္ေအာင္လို႔ ေဆာင္ရြက္ခဲ့တယ္။ ဒါေပမဲ့ ေက်ာင္းသားေတြ ေရးဆြဲထားတဲ့ ၄ ပြင့္ဆုိင္ ေတာင္းဆုိ ခ်က္ေတြ၊ ၄ ပြင့္ဆုိင္ သေဘာတူညီခ်က္ေတြကို လက္ပံတန္းမွာ ႐ိုက္ႏွက္ၿဖိဳခြဲၿပီး ေနာက္ပိုင္းမွာ ေတြ႕ရတာက လက္နဲ႔ေရးခဲ့သမွ်ကို ေျခနဲ႔ဖ်က္ခဲ့တယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔က သေဘာထားတယ္။ ေနာက္ အခုအေနအထားက ေလးပြင့္ဆုိင္ ဆိုတဲ့အေနအထားနဲ႔ ေဆြးေႏြးထားတာေတြကို လ်စ္လွ်ဴ႐ႈၿပီးေတာ့ လႊတ္ေတာ္ထဲမွာ သူတို႔ အလိုက် ပံုစံမ်ဳိး ျပန္ၿပီးေရးဆြဲတယ္ ဆိုတာတစ္နည္းအားျဖင့္ ေျပာရရင္ လႊတ္ေတာ္ရယ္၊ အစိုးရရယ္၊ တရားေရးဆိုတဲ့ မ႑ိဳင္ ၃ ခုေပါ့။ မ႑ိဳင္ ၃ ရပ္ကို လက္ရွိ အုပ္ခ်ဳပ္ေနတဲ့ စစ္တစ္ပိုင္း အစိုးရ လက္ထဲမွာပဲ ဆုပ္ကိုင္ထားဖို႔သူတို႔ အဓိက ထားတယ္။ အျပင္မွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေတာင္းဆိုတဲ့ ၄ ပြင့္ဆုိင္ ေတြ႕ဆံုေဆြးေႏြး ပြဲကို အသိအမွတ္မျပဳရာ ေရာက္ေနတယ္လုိ႔ ေတြ႕ရွိရတယ္။

ေမး – ဒီဥပေဒနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေက်ာင္းသားသပိတ္စစ္ေၾကာင္းေတြက သပိတ္ျပန္စဖို႔ ေၾကညာခ်က္ေတြ ထြက္လာပါတယ္။ ဒီေတာ့ သပိတ္တိုက္ပြဲ ျပန္စလာမယ္ဆုိရင္ ဘယ္လိုပံုစံမ်ဳိး တုိက္ပြဲ၀င္တာက ပိုသင့္ ေတာ္မယ္လုိ႔ ထင္ပါသလဲ။ ဒီလုိမ်ဳိး သပိတ္တုိက္ပြဲ ျပန္စဖုိ႔ဆိုတဲ့အေပၚမွာေကာ ဗသက ဥကၠ႒အေနနဲ႔ ဘာမ်ား ေျပာခ်င္သလဲ။

ေျဖ – တုိက္ပြဲ၀င္မယ္ဆုိလို႔ရွိရင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔က ေရွ႕မွာ သင္္ခန္းစာေတြေကာ၊ အေတြ႕အႀကံဳေတြေကာ အမ်ားႀကီးရထားတယ္။ အဲဒီေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ အေနနဲ႔က ဒါ ကမူး႐ွဴးထိုး လုပ္လုိ႔ေတာ့ မရဘူးေလ၊ ဒါတစ္ခုက တိုက္ပြဲလုပ္မယ္ဆုိရင္ စနစ္တက် ျပင္ဆင္ထားဖုိ႔ေတာ့ လိုတယ္။ အရင္တစ္ခါက ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ၄ ရက္ သပိတ္ဆႏၵျပပြဲေတြ၊ ေနာက္ၿပီးေတာ့ မႏၲေလးက ရန္ကုန္ခ်ီတက္ခဲ့တဲ့ လမ္းေလွ်ာက္ ခ်ီတက္ပြဲေတြမွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အေနနဲ႔ ျပည္သူေတြပါတယ္။ တစ္နည္းအားျဖင့္ ေျပာရင္ အားေပးေထာက္ခံ ၀န္းရံသူေတြပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ လိုအပ္ခ်က္ေတြေတာ့ ရွိေနတယ္။ ဆုိေတာ့ ဒီတစ္ေခါက္မွာ လုိအပ္ခ်က္ေတြ မရွိေအာင္ လိုေလေသးမရွိ အရာရာ ျပည့္စံုေအာင္ လုပ္ဖို႔ေတာ့ လိုတယ္။ ဆိုေတာ့တုိက္ပြဲကို အေလာတႀကီး တိုက္လို႔မရပါဘူး။ တိုက္ပြဲတုိက္တယ္ဆိုတာ ပံုသဏၭာန္ ၾကြယ္၀ဖို႔လည္း လိုတယ္၊ နည္းနာၾကြယ္၀ဖို႕လည္း လိုတယ္။ နည္းပရိယာယ္ေတြ ၾကြယ္၀ဖို႔လည္း လိုတယ္လို႔ ျမင္တယ္။ တုိက္ပြဲတုိက္ဖို႔ ကိစၥကို အေလာသံုးဆယ္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္အေနနဲ႔ အားမေပးႏုိင္ဘူး။ စနစ္တက် ျပင္ဆင္ ၿပီးေတာ့ လုပ္ဖို႔လိုတယ္။ ဒီကိစၥဟာ ေထာက္ခံတဲ့၊ ၀န္းရံတဲ့ ျပည္သူနဲ႔တင္မၿပီးဘဲနဲ႔ အဖြဲ႕အ စည္းေပါင္းစံု ကေနၿပီးေတာ့ တစ္သမတ္တည္း ဒီအေပၚမွာ ခိုင္ခိုင္မာမာ ရပ္တည္ႏုိင္တဲ့ အေနအထားအထိ ဆြဲတင္ဖုိ႔လိုတယ္ ဆိုတာကို ေျပာခ်င္ပါတယ္။

ေမး – လက္ရွိ ႏုိင္ငံေရး အေနအထားမွာ ဒီိမိုကေရစီ အသိုင္းအ၀ိုင္းဘက္က လူေတြကပါ ေရြးေကာက္ပြဲ နီးလာတဲ့ အတြက္ေၾကာင့္မို႔လို႔ ၾကားကာလ ႏုိင္ငံေရး တည္ၿငိမ္မႈဆိုတာကို အဓိကထား ေျပာလာၾကတာ ေတြ႕ရတယ္။ ဒီအေပၚမွာ အစိုးရအေနနဲ႔ ပညာေရး ဥပေဒအတြက္ တိုက္ပြဲ၀င္တဲ့အခါမွာ ႏုိင္ငံေရး အျမတ္ထုတ္ၿပီးေတာ့ ေက်ာင္းသားေတြဘက္ကို အျပစ္ပံုခ်လာႏုိင္မလား။

ေျဖ – အစိုးရကေတာ့ အခုဟာက ေက်ာင္းသားေကာ၊ လယ္သမား၊ အလုပ္သမားေကာ ဘယ္လႈပ္ရွားမႈပဲ လုပ္လုပ္ အားလံုးအေပၚ အျပစ္ပံုခ်ဖုိ႔ ဒါအၿမဲတမ္း အဆင္သင့္ ျပင္ဆင္ထားတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ သူတို႔သြားခ်င္တဲ့ လမ္းေၾကာင္းကို ထိခိုက္မယ္၊ အေႏွာင့္အယွက္ ေပးမယ္လုိ႔ သူတို႔ယူဆလို႔ပဲ။ သူတို႔ သြားခ်င္တဲ့လမ္းေၾကာင္း က ၂၀၀၈ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒေအာက္မွာ ဘယ္ေရြးေကာက္ပြဲပဲ လုပ္လုပ္ လက္ရွိ အစိုးရက အၿမဲတမ္းႏုိင္ေအာင္လို႔ သူတို႔ ဖန္တီးထားတယ္။ လက္ရွိအစိုးရ မႏုိင္၊ ႏုိင္ေအာင္လို႔ လုပ္မယ့္ နည္းလမ္းေတြလည္း သူတို႔မွာ အျပည့္အစံုရွိတယ္။ အဲဒီေတာ့ အဲဒီလို အေျခအေနမ်ဳိးကို တိမ္းေစာင္းသြား ေစႏုိင္တဲ့ ဘယ္သူ႔လုပ္ရပ္မ်ဳိးမဆုိ သူတို႔ လက္သင့္ခံမွာ မဟုတ္ဘူး၊ ၿဖိဳခြဲမွာပဲ။ အဲဒီေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ေက်ာင္းသားေတြေကာ၊ လယ္သမား အလုပ္သမားေတြေကာ ဒီအခ်ိန္မွာ တိုက္ပြဲ၀င္တယ္ဆို ၿဖိဳခြဲဖို႔ ႀကိဳးစားမယ္။ ၿဖိဳခြဲၿပီးသြားရင္ ဒါဘယ္သူေတြ၊ ဘယ္၀ွါေတြ ေနာက္ကြယ္က ေသြးထိုးပါတယ္၊ လႈံ႔ေဆာ္ ပါတယ္ ဆိုတာမ်ဳိး အျပစ္ပံုခ်မယ္။ ေက်ာင္းသားေတြရဲ႕ ႀကီးက်ယ္တဲ့၊ ႀကီးျမတ္တဲ့ လႈပ္ရွားမႈ မွန္သမွ်ကိုလည္း ေသးသိမ္ သြားေအာင္ ဖန္တီးမယ္။ နာမည္ဖ်က္ဖုိ႔ အမ်ဳိးမ်ဳိး ျပင္ဆင္ထားၾကတာကို ေတြ႕ရတယ္။ အဲဒီေတာ့ ၾကားကာလ တည္ၿငိမ္ေရးဆိုတာသည္ ကၽြန္ေတာ္သိပ္ေတာ့ စိတ္မ၀င္စားဘူး။ တည္ၿငိမ္ေရး၊ မတည္ၿငိမ္ေရး ဆိုတာက တကယ္တမ္း ေျပာမယ္ဆုိလို႔ ရွိရင္ႏိုင္ငံေရး လမ္းစဥ္ႀကီး တစ္ခုလံုးေကာင္းမြန္မွ တည္ၿငိမ္မွာ။ ၂၀၀၈ ဖြဲ႕စည္းပံုေအာက္မွာ ဘယ္ေတာ့မွ တည္ၿငိမ္မွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ေရြးေကာက္ပြဲရွိသည္ျဖစ္ေစ၊ မရွိသည္ျဖစ္ေစ လူေတြ ဒုကၡေရာက္ေနတယ္၊ ငတ္ေနတယ္ဆိုရင္ တည္ၿငိမ္မွာ မဟုတ္ဘူး။ အဲဒီေတာ့ တည္ၿငိမ္ေရးလို႔ ဆုိတာ ထက္ကို အဓိက ဘာကိုစဥ္းစားရမလဲဆုိရင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ လုပ္တဲ့ လုပ္ရပ္မွန္သမွ် ေအာင္ျမင္ဖုိ႔ စဥ္းစားရမယ္။ အက်အ႐ႈံး နည္းနည္းနဲ႔ ထိထိေရာက္ေရာက္နဲ႔ လိုခ်င္တဲ့ရလဒ္ေတြ၊ ရည္မွန္းခ်က္ေတြ ေရာက္ဖို႔ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ စဥ္းစားရမယ္။ အဲဒါကိုပဲ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အဓိကထား စဥ္းစားသင့္တယ္လို႔ ထင္တယ္။ အစိုးရက ပံုဖ်က္တာေတာ့ ပံုမွန္လုပ္မွာပဲ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔အေနနဲ႔က အဲဒီလို ပံုဖ်က္တဲ့ဟာကို မခံရေအာင္ ဘယ္နည္းဘယ္ပံုနဲ႔ အေကာင္းဆံုး ဖန္တီးမလဲဆိုတာပဲ စဥ္းစားသင့္တယ္လို႔ ထင္တယ္။

ေမး – ေနာက္တစ္ခုက အစိုးရက ဗကသကို ဆိုလို႔ရွိရင္ခါးခါးသီးသီးကို ျဖစ္ေနတယ္ေပါ့။ ခါးခါးသီးသီး ျဖစ္တဲ့အျပင္ကို မႈိင္းတိုက္တာေတြပါ လုပ္လာတယ္ေပါ့။ အဲဒီမွာ တခ်ဳိ႕လူေတြပါဆိုရင္ အဲဒီမႈိင္းတိုက္တာကို မိသြားတာမ်ဳိးေတြရွိတယ္။ ဒီအေပၚမွာ အစိုးရက အခုလိုလုပ္တာဟာ ဘာေၾကာင့္လုိ႔ ေျပာႏုိင္မလဲ။

ေျဖ – အစိုးရက ခါးခါးသီးသီး ျဖစ္ေနတာနဲ႔ တခ်ဳိ႕လူေတြ မႈိင္းတိုက္ခံေနတာ ႏွစ္ခုက ခြဲေျပာမွရမယ္။ အစိုးရက ခါးခါးသီးသီး ျဖစ္ေနတာကေတာ့ ဒါႏွစ္ပရိေစၦဒေပါင္း မ်ားစြာၾကာျမင့္ၿပီး ဗကသနဲ႔ စစ္အာဏာရွင္ အစိုးရ ၾကားထဲမွာ ရွိတဲ့ ျပႆနာေတြဗ်။ တစ္နည္းအားျဖင့္ေျပာရင္ အစိုးရက ကၽြန္ေတာ္တုိ႔အေပၚ အၿငိဳးအေတး ထားၿပီး တိုက္ခိုက္တဲ့သေဘာပဲ။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုရင္ အာဏာရွင္စနစ္ သမိုင္းက အျမစ္တြယ္လာၿပီ ဆုိကတည္းက ေက်ာင္းသားသမဂၢက စတင္ကန္႔ကြက္ခဲ့တယ္။ ဒီလိုမ်ဳိး အာဏာကို ျပည္သူ႔လက္ထဲကေန လုယူသိမ္းပိုက္ၿပီး အုပ္ခ်ဳပ္တာကို မသင့္ေတာ္ဘူးဆိုတာကို ၁၉၆၀ ခုႏွစ္ မတိုင္ခင္ ကတည္းကေကာ၊ ၁၉၅၈ ခုႏွစ္ ေလာက္ကတည္းကေကာ ကန္႔ကြက္ခဲ့တယ္။ အိမ္ေစာင့္အစိုးရ လက္ထက္ေပါ့။ ၆၂ မွာလည္း ေက်ာင္းသားေတြက ကန္႔ကြက္တယ္။ အဲဒီလုိ ကန္႔ကြက္တဲ့ အတြက္ ေက်ာင္းသားသမဂၢကို ၿဖိဳခြဲဖ်က္ဆီး၊ ဒိုင္းနမိုက္နဲ႔ ၿဖိဳခြဲၿပီး ေက်ာင္းသားေပါင္း ၁၀၀ ေက်ာ္ကို သတ္တယ္ ဆိုကတည္းက အၿငိဳးအေတးကသူတို႔မွာ ေတာ္ေတာ္ႀကီးမားတယ္ ဆုိတာကို ျပသေနတာ။ လာမယ့္ ၇ လပိုင္းဆုိ ၅၃ ႏွစ္ ျပည့္ေတာ့မယ္။ ဒီလို အေျခအေနမ်ဳိးမွာ ဆိုလုိ႔ရွိရင္ေတာ့ အခုအခ်ိန္အထိ အၿငိဳးအေတး မေျပေသးဘူး။ အခုအခ်ိန္အထိ ကလဲ့စား ေခ်ခ်င္တဲ့ စိတ္ေတြက ရွိေနတုန္းပဲလို႔ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔က ဒီလိုပဲသြားေတြ႕ရတယ္။ အဓိကက အာဏာ ျပႆနာပဲ။ ေက်ာင္းသားေတြဟာ အစိုးရအေနနဲ႔၊ စစ္အာဏာရွင္ေတြ အေနနဲ႔ အာဏာကို ျဖတ္လမ္းက ယူထားတာကို လက္သင့္မခံဘူး။ အဲဒီအေပၚမွာ ေ၀ဖန္လို႔ အၿငိဳးအေတးထားတာ၊ ေက်ာင္းသားေတြကို ရန္သူသဖြယ္ သေဘာထားတာ။

မႈိင္းတိုက္တာကေတာ့ခုနက ေျပာသလို ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ လႈပ္ရွားမႈေတြကို အင္အား ခ်ည့္ႏွဲ႔သြားေအာင္ ဖန္တီးတာ။ သူတို႔ အာဏာဆက္လက္ တည္ၿမဲေရး၊ သူတို႔ဆက္လက္ ဗုိလ္က်စိုးမိုးဖို႔အတြက္၊ ျပည္သူလူထု ကိုလုပ္ခ်င္တာ လုပ္ဖို႔ ထင္တုိင္းက်ဲဖို႔အတြက္ ထြက္လာမယ့္ အညြန္႔အတက္ေတြကို ဖ်က္ပစ္တာပဲ။ အဲဒီအေပၚမွာ မႈိင္းတုိက္ခံရတဲ့ လူတခ်ဳိ႕ဆိုတာဟာ သမုိင္းကို ေသခ်ာ နားမလည္တဲ့ သူေတြပဲျဖစ္မယ္။ ဆုိေတာ့ ႏုိင္ငံေရးပါတီ တခ်ဳိ႕လည္းပါမယ္၊ ႏုိင္ငံေရး အင္အားစုတခ်ဳိ႕လည္း ပါမယ္၊ သာမန္ျပည္သူ တခ်ဳိ႕လည္းပါမယ္။ အဲဒီ တခ်ဳိ႕တခ်ဳိ႕ေသာ သူေတြဟာ ႏုိင္ငံေရး နယ္ပယ္ထဲမွာ ရွိေကာင္းရွိေနလိမ့္မယ္။ သမိုင္းကို စနစ္တက် ေလ့လာထားဖို႔ လိုအပ္တယ္။ သမုိင္းကို စနစ္တက် မေလ့လာဘဲနဲ႔ အဆင္ေျပေရးနဲ႔ အမ်ဳိးသားျပန္လည္ ရင္ၾကားေစ့ေရးဆုိတဲ့ ဘက္ကိုပဲ ဦးတည္ၿပီးသြားမယ္ ဆိုလို႔ရွိရင္ ေက်ာင္းသားသမဂၢရဲ႕ အခန္းက႑ကို ပစ္ပယ္ရာ ေရာက္လိမ့္မယ္။ ၿပီးေတာ့ က်ဆံုးသြားတဲ့ ေက်ာင္းသား ရဲေဘာ္ေတြနဲ႔ အျပစ္မဲ့ ျပည္သူေတြရဲ႕ အနစ္နာခံမႈ အေပၚမွာလည္း လ်စ္လွ်ဴ႐ႈရာ ေရာက္လိမ့္မယ္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔အေနနဲ႔ မျဖစ္ေစခ်င္ ဘူး။ အသြင္ကူးေျပာင္းမႈ ကာလမွာ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ တရားမွ်တေရးကို အၿမဲတမ္း ထည့္စဥ္းစားပါတယ္။ တရားမွ်တေရးကို ထည့္မစဥ္းစားဘဲနဲ႔ အသြင္ကူးေျပာင္းေရးကို ဇြတ္လုပ္မယ္ ဆုိလို႔ရွိရင္ ခုနကေျပာသလို ရန္သူနဲ႔ ပူးေပါင္းတာပဲ ျဖစ္လိမ့္မယ္။ အႏွစ္သာရရွိတဲ့ ေတြ႕ဆံုေဆြးေႏြးပြဲရမွာ မဟုတ္ဘူး။ အႏွစ္သာရျပည့္၀တဲ့ အသြင္ ကူးေျပာင္းမႈဆိုတာလည္း ျဖစ္လာမွာ မဟုတ္ဘူး။ အႏွစ္သာရျပည့္၀တဲ့ ဒီမိုကေရစီဆိုတာလည္း ရွိလာမွာ မဟုတ္ဘူး။ အဲဒီေတာ့ တစ္နည္းအားျဖင့္ ေျပာမယ္ဆိုလို႔ ရွိရင္ ေက်ာင္းသားသမဂၢရဲ႕ အခန္းက႑ကို လံုး၀ လ်စ္လွ်ဴ႐ႈၿပီးေတာ့ အစိုးရနဲ႔အဆင္ေျပေရး တစ္ခုတည္း သြားတယ္ဆုိတာ တစ္နည္းအားျဖင့္ ေျပာမယ္ ဆုိရင္ လက္နက္ခ်တာ၊ ရန္သူနဲ႔ပူးေပါင္းတာ၊ အညံ့ခံတာပဲ ျဖစ္တယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔က ျမင္တယ္။

ေမး -ေနာက္တစ္ခုက ဗကသနဲ႔ တကသကို ဆိုလုိ႔ရွိရင္ အစိုးရက ထံုးစံအတိုင္း သပ္လွ်ဳိေသြးခြဲေရး လုပ္လာတဲ့ အေနအထားမ်ဳိးေတြ ေတြ႕ရတယ္ေပါ့။ ေနာက္တခ်ဳိ႕သူေတြရဲ႕ ေတြးေခၚမႈအပိုင္းမွာ ကြဲလာတာေတြလည္း ေတြ႕ေနရတယ္။ အဲဒီေတာ့ အစိုးရရဲ႕ သပ္လွ်ဳိေသြးခြဲမႈလုပ္ရပ္ဟာ ေအာင္ျမင္တယ္လုိ႔ေကာ သံုးသပ္ႏုိင္မလား။

ေျဖ – ဗကသနဲ႔ တကသကို ေသြးခြဲတာဟာ အခုမွမဟုတ္ဘူးဗ်။ ဗကသ၊ တကသ ဆိုတဲ့ အခုေခတ္မတုိင္ခင္ ၁၉၈၈ တုန္းကလည္း ဗကသနဲ႔မကသဆုိၿပီး ေသြးခြဲခဲ့တယ္။ ဒီလိုပဲ ဟိုးအေရွ႕ေတြမွာလည္း တပ္ဦးနဲ႕ DSO ကို ေသြးခြဲခဲ့တယ္။ အစိုးရ အဆက္ဆက္ကေတာ့ ေက်ာင္းသားသမဂၢရဲ႕ အင္အား ေကာင္းလာမွာကို စိတ္ပူတဲ့ အတြက္ေၾကာင့္မို႔လို႔ အတုိက္အခံ ျဖစ္လာႏုိင္တဲ့ ေက်ာင္းသားေတြ အလားအလာ ေကာင္းေတြကို ၿဖိဳခြဲဖို႔ အတြက္ကို အၿမဲတမ္း ေက်ာင္းသားေလာကထဲမွာ သပ္လွ်ဳိေသြးခြဲမႈေတြ လုပ္မွာပဲ။ လုပ္ေလ့လုပ္ထလည္း ရွိတယ္။ အဲဒီေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ေတြဟာ ေက်ာင္းသားစိတ္နဲ႔ ေက်ာင္းသားအသိနဲ႔ ဒီသပ္လွ်ဳိေသြးခြဲမႈကို ဖယ္ရွားပစ္ရမယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ရင္ဆုိင္ တြန္းလွန္ပစ္ရမယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ တညီတညြတ္တည္း ရပ္ရမယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေတာက္ေလွ်ာက္ ေျပာခဲ့တယ္။ အလံတစ္လံတည္း ေအာက္မွာ အသံတစ္သံတည္း ထြက္ရမယ္ ဆိုတဲ့ အေနအထားကို ေျပာခဲ့တယ္။ သံၿပိဳင္ဆိုတဲ့ သီခ်င္းသံဟာ ေလာကတစ္ခြင္လံုး ဟိန္းထြက္လာတယ္လို႔ ေဆာင္းပါးတစ္ပုဒ္လည္း ေရးဖူးတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ညီညြတ္ဖုိ႔ လိုတယ္လို႔ ေျပာတာ အဓိကကေတာ့။ ဒါေပမဲ့ အခု မညီညြတ္ဘူး။ Ideology အေျခခံကြဲတယ္ဆုိတာ ဘာျဖစ္လာတာလဲ ဆုိေတာ့ အဓိက,ကေတာ့ ျဖတ္သန္း လာရတဲ့ဘ၀ေတြ မတူတဲ့ အေနအထားနဲ႔ ရရွိလာႏုိင္တဲ့ အခြင့္အေရး အေပၚမွာထားတဲ့ စိတ္ေန သေဘာထားေတြ ကြာျခားတဲ့သေဘာပဲ။ တခ်ဳိ႕ေတြက ဥပမာ အခြင့္အေရးအေပၚ သာယာတာမ်ဳိး ရွိႏုိင္တယ္။ ဥပမာဗ်ာ…လက္ရွိအစိုးရရဲ႕ ပါလီမန္ ဒီမိုကေရစီ လမ္းေၾကာင္းကို သြားၿပီး လႊတ္ေတာ္ အမတ္ျဖစ္ခ်င္တဲ့ သူေတြလည္း ေက်ာင္းသားေလာကမွာ ရွိေကာင္းရွိေနမယ္။ အဲဒီလုိလူငယ္ေတြကို ေသြးေဆာင္ျဖား ေယာင္းတဲ့ အခါက်ေတာ့ သူတုိ႔ကေနၿပီးေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ သြားေနတဲ့ တုိက္ပြဲလမ္းေၾကာင္း ဆိုတဲ့ဟာကို ေရွာင္ဖယ္ ေရွာင္ဖယ္ လုပ္လာလိမ့္မယ္။ သူတို႔သြားမွာမဟုတ္ဘူး၊ အဲဒီလိုလမ္းေၾကာင္းအတုိင္း ေလွ်ာက္မွာ မဟုတ္ဘဲနဲ႔ အဆင္ေျပေရး လမ္းေၾကာင္း ဒလိမ့္ေကာက္ေကြး ပါသြားႏုိင္တယ္။ ဒါကိုၾကည့္ျခင္းအားျဖင့္ ေက်ာင္းသားထုထဲမွာ ေသြးခြဲဖုိ႔အတြက္က မက္လံုးေပးၿပီး ၿဖိဳခြဲတာနဲ႔ ခုနကေျပာသလို ညီညြတ္ေရးကိုၿဖိဳခြဲဖုိ႔ အတြက္ ေၾကာက္ခမန္းလိလိျဖစ္ေအာင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဗကသကို ပံုဖ်က္ၿပီးေတာ့မွ ေသြးခြဲတာ ႏွစ္မ်ဳိးရွိတယ္ဗ်။ အဲဒီႏွစ္ခုစလံုးက အစိုးရက ကၽြမ္းကၽြမ္းက်င္က်င္ ပိုင္ပိုင္ႏုိင္ႏုိင္ အသံုးခ်ႏုိင္တဲ့ အတြက္ေၾကာင့္မို႔လို႔ ေက်ာင္းသား ညီညြတ္ေရးဟာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ထင္သလို တည္ေဆာက္လို႔ မရဘူး ဆိုတာကို သြားေတြ႕ရတယ္။ သူတို႔ဘက္က ေအာင္ျမင္သလား ဆိုရင္ေတာ့ အတုိင္းအတာ တစ္ခုအထိေတာ့ ေအာင္ျမင္တယ္။ အျပည့္ အ၀ေတာ့ ေအာင္ျမင္တာ မဟုတ္ဘူး။


ဒီမိုကေရစီေက်ာင္းသားသပိတ္အား ၂၀၁၄ ခုႏွစ္ မတ္လ ၁၀ ရက္တြင္ ၿဖိဳခြဲခံရၿပီးေနာက္ မတ္လ၂၇ ရက္(ေတာ္လွန္ေရးေန႔)တြင္ ဗကသ ဥကၠ႒ ကိုေက်ာ္ကိုကို ေခါင္းေဆာင္သည့္အဖြဲ႕ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၊ သိမ္ႀကီးေစ်းအနီးတြင္ အမ်ဳိးသားပညာေရး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲရန္ အတြက္ ဆက္လက္သပိတ္တုိက္ပြဲ ဆင္ႏႊဲခဲ့စဥ္

ေမး – တခ်ဳိ႕ေက်ာင္းသားေတြ ၾကားထဲမွာ အေတြးအေခၚတစ္ခုက အစိုးရနဲ႔ ေပါင္းၿပီး တစ္စတစ္စနဲ႔ ျပဳျပင္ေရး လမ္းစဥ္နဲ႔ သြားခ်င္တာမ်ဳိး ရွိတယ္။ အဲဒါကိုေကာ ဗကသ ဥကၠ႒ တစ္ေယာက္အေနနဲ႔ လက္ခံသလား။

ေျဖ – ကၽြန္ေတာ္တု႔ိဟာ အစိုးရနဲ႔ပူးေပါင္းၿပီး တစ္စတစ္စ ျပဳျပင္ေရးဆုိတဲ့ လမ္းေၾကာင္းကို ေလ့လာ ၾကည့္တယ္။ ေလ့လာၾကည့္တဲ့အခါမွာ ႏုိင္ငံတကာ အေျခအေနကိုလည္း ေလ့လာရမယ္၊ ျပည္တြင္း အေျခအေနကိုလည္း ေလ့လာရမယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ သိသေလာက္ကေတာ့ ျပည္တြင္း အေျခအေနကို ေလ့လာတဲ့အခါမွာ အစိုးရနဲ႔ ပူးေပါင္းၿပီး တစ္စတစ္စ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး လမ္းေၾကာင္းဟာ ဘယ္ေတာ့မွ မေအာင္ျမင္ခဲ့ဘူး ျပည္တြင္းမွာ။ မေအာင္ျမင္ဘူးဆုိတာ ႏုိင္ငံေရးအရ မေအာင္ျမင္ခဲ့ဘူးလို႔ေျပာတာ။ ေဒါက္တာဘေမာ္ေခတ္က ညြန္႔ေပါင္းအစိုးရေတြ ဖြဲ႕တယ္၊ အဂၤလိပ္ ကိုလိုနီနယ္ခ်ဲ႕နဲ႔ ပူးေပါင္းၿပီးေတာ့၊ ၅၀၀၀ စားအမတ္ေတြ ပူးေပါင္းၿပီးေတာ့ ၀င္ပူးသတ္ေရးဆိုၿပီး သြားတယ္။ အဲဒီလူေတြ အကုန္လံုး ႐ႈံးနိမ့္သြားတယ္။ တစ္နည္းအားျဖင့္ ေျပာရင္ ေတာ္လွန္တဲ့၊ တုိးတက္တဲ့ ေက်ာင္းသားေတြပဲ၊ သမဂၢထဲက ေက်ာင္းသားေတြလိုမ်ဳိး ဗိုလ္ေအာင္ဆန္းတို႔လို၊ သခင္ဗဟိန္းတို႔လို လူငယ္ေတြပဲ ေအာင္ျမင္လာခဲ့တယ္၊ ႏုိင္ငံေရးအရမွာ။ ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္တဲ့ လမ္းေၾကာင္းက ႐ႈံးနိမ့္တယ္။ ဒါက ျပည္တြင္း အေျခအေန။ ႏုိင္ငံတကာက အေျခအေနကို ၾကည့္မယ္ ဆုိလု႔ိရွိရင္လည္း ႏုိင္ငံတကာမွာ အခုလိုမ်ဳိးေပါ့။ ဖိႏွိပ္တဲ့ အစိုးရကို ေတာ္လွန္တဲ့ ႏုိင္ငံေတြလည္း ရွိတယ္။ အဲဒီႏုိင္ငံေတြကို ၾကည့္လိုက္ေလ။ အနီးစပ္ဆံုးဆို ေတာင္အာဖရိကလုိ ႏုိင္ငံမ်ဳိးမွာ အစိုးရနဲ႔ ေစ့စပ္ ေဆြးေႏြးတယ္ ဆိုတဲ့ေနရာမွာလည္း မင္ဒဲလားတို႔ရဲ႕ ANC အားေကာင္းၿပီးေတာ့ သူတို႔လႈပ္ရွားမႈေတြ လုပ္ႏုိင္ လို႔သာလွ်င္ ေတာင္အာဖရိက လူျဖဴအစိုးရကေတြ႕ဆံု ေဆြးေႏြးတာဗ်။ တစ္ခ်ိန္လံုး ကပ္ဖားရပ္ဖားလုပ္ ေနမယ္၊ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ေရး လုပ္ေနမယ္ဆုိရင္ အခုအခ်ိန္အထိ လူမဲေတြ လြတ္လပ္ခြင့္ရမွာ မဟုတ္ဘူး။ ဆုိလိုတာက ႏိုင္ငံတကာ အေျခအေနမွာလည္း တုိက္ရဲတယ္၊ ေတာ္လွန္ရဲတယ္ ဆုိတဲ့သူေတြသာ လြတ္ေျမာက္တာကို ေတြ႕ရတယ္။ ေက်ာင္းသား လႈပ္ရွားမႈေတြ မွန္သမွ် အင္ဒိုနီးရွားမွာလည္း ျဖစ္ခဲ့တာပဲ၊ ထိုင္းမွာလည္း ျဖစ္ခဲ့တာပဲ၊ ဖိလစ္ပိုင္မွာလည္း ျဖစ္ခဲ့တာပဲ။ ေနရာတိုင္းမွာ ေက်ာင္းသား လႈပ္ရွားမႈေတြ၊ လူထုလႈပ္ရွားမႈေတြ ျဖစ္ခဲ့တယ္။ မားကို႔စ္တုိ႔ ဘာတို႔ျဖဳတ္ခ်တာလည္း လူထုလႈပ္ရွားမႈနဲ႔ပဲ ျဖဳတ္ခ်တာပဲ။

အစိုးရက ဘယ္လုိအစိုးရလဲ၊ ဒီႏုိင္ငံကို အုပ္ခ်ဳပ္ေနတာ။ ဖိႏွိပ္တဲ့ အာဏာရွင္ အစိုးရဆိုလို႔ရွိရင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အေနနဲ႔လူထု လႈပ္ရွားမႈလိုကို လိုအပ္တယ္။ တိုက္ပြဲလိုကို လိုအပ္တယ္။ အဲဒီလိုမဟုတ္ဘဲနဲ႔ ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္ေရး၊ တစ္စတစ္စျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲေရးဆုိတာဟာ စိတ္ကူးယဥ္မႈ သက္သက္ပဲ ျဖစ္လိမ့္မယ္။ ဘယ္ေတာ့မွ အဲဒီလမ္းေၾကာင္းက ေအာင္ျမင္မွာ မဟုတ္ဘူး။ အဲဒီလမ္းေၾကာင္းအတိုင္း သြားမယ္ဆိုလို႔ရွိရင္ တစ္နည္းအားျဖင့္ ေျပာမယ္ဆိုရင္အစိုးရရဲ႕ ႀကိဳက္သလို ေဆာင္ရြက္မႈ၊ သူတို႔႔ရဲ႕ ထင္တုိင္းျခယ္လွယ္မႈ ေအာက္မွာပဲ ျပားျပား၀ပ္ က်ေရာက္သြားမွာပဲလို႔ ျမင္တယ္ဗ်။

ေမး – အခုဆိုသမဂၢနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ တကၠသိုလ္ ေကာင္စီမွာ ေက်ာင္းသားတိုင္းဟာ သမဂၢအဖြဲ႕၀င္ ဟုတ္ခ်င္မွ ဟုတ္မယ္ ဆိုတဲ့ ေျပာတာမ်ဳိးနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး သေဘာထား ေတာ္ေတာ္ကြဲလဲြၾကတယ္။ ဒီအေပၚ ႏွစ္ဖက္ကြဲလြဲမႈ ေတြလည္း ရွိတယ္။ ဒီလိုမ်ဳိး ကြဲလြဲရျခင္းရဲ႕ အဓိက အေၾကာင္းအရင္းက ဘာလို႔ ထင္ပါသလဲ။

ေျဖ – အဲဒါက သမိုင္းေၾကာင္းဆုိင္ရာ ျပႆနာပဲ။ သမဂၢဆိုတာကို အစိုးရအဆက္ဆက္က လံုး၀နားထဲမွာကို မၾကားခ်င္ေလာက္ေအာင္ မုန္းတီးၿပီး ျမင္ျပင္းကပ္တယ္။ သမဂၢဆုိတဲ့ အသံုးအႏႈန္း ေ၀ါဟာရက ဥပေဒထဲ ေရာက္လာမွာကို အေၾကာက္ဆံုးျဖစ္တယ္။ အဲဒီေတာ့တစ္ဖက္က အစိုးရက ေၾကာက္ေနတဲ့ဟာကို ဖိတဲ့ အခါက်ေတာ့ အစိုးရ လက္သင့္ခံႏိုင္ေလာက္ေအာင္ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ခ်င္တဲ့သူေတြက သမဂၢဆုိတဲ့ စကားလံုး ေ၀ါဟာရနဲ႔ သမဂၢရဲ႕ အႏွစ္သာရကို ျဖဳတ္ခ်လိုက္မယ္။ ဒီဥပေဒမွာ ျဖဳတ္ခ်လိုက္ရင္ ေအာင္ျမင္ သြားလိမ့္မယ္လုိ႔ ေတြးပံုရတယ္။ တကယ္တမ္းက်ေတာ့ အဲဒီကိစၥက လြယ္လင့္တကူ ေလွ်ာ့ေပးရမယ့္ကိစၥ မဟုတ္ဘူး။ သမဂၢေက်ာင္းသားဆိုတာက ေက်ာင္းသားေတြ အားလံုးဟာ သမဂၢကို ၀င္ခြင့္ရွိတယ္။ ဘယ္ ေက်ာင္းသားကိုမွ သမဂၢထဲ မ၀င္ရဘူးလို႔ ကန္႔သတ္ထားတာ မဟုတ္ဘူး။ သမဂၢ အမႈေဆာင္ ေကာ္မတီမွာ ၀င္ေရာက္ ယွဥ္ၿပိဳင္ခ်င္လည္း လြတ္လပ္စြာ ယွဥ္ၿပိဳင္ခြင့္ရွိတယ္။ လူတုိင္းမွာ မဲေပးပိုင္ခြင့္ရွိသလို ေရြးခ်ယ္ ခံပိုင္ခြင့္လည္းရွိတယ္။ အဲဒါဒီမိုကေရစီပဲ။ ဒီ ဒီမိုကေရစီ အေလ့အထကို တကၠသိုလ္ေတြ၊ ေက်ာင္းေတြထဲမွာ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ က်င့္သံုးဖို႔ အတြက္ သမဂၢဆုိတာ ေပၚေပါက္လာတာ။ ဒီမုိကေရစီကို လိုလားပါတယ္ ဆိုတဲ့လူေတြက သမဂၢနဲ႔ သမဂၢ မဟုတ္တဲ့ ေက်ာင္းသားနဲ႔ ခြဲျခားတယ္ဆုိတာ ဒါ ဒီမုိကေရစီ မဟုတ္ေတာ့ဘူး။ ေက်ာင္းသားအားလံုး ေက်ာင္းသားသမဂၢမွာ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ေဆာင္ရြက္ပိုင္ခြင့္ ရွိသည္ဆုိတဲ့ လမ္းေၾကာင္းေပၚက ရပ္ၿပီးေတာ့ ေျပာရလိမ့္မယ္။ ေက်ာင္းသားအားလံုးကို သမဂၢက ကိုယ္စားျပဳသည္ဆိုတဲ့ ႐ႈေထာင့္ကေနၿပီးေတာ့ ခ်ဥ္းကပ္ရလိမ့္မယ္။ အဲဒီလုိ မဟုတ္ဘဲနဲ႔ ေက်ာင္းသားကသပ္သပ္၊ သမဂၢကသပ္သပ္ ခြဲမယ္ဆုိလုိ႔ရွိရင္ ဒါဟာတစ္နည္းအားျဖင့္ ဒီမိုကေရစီကိုပါ ျငင္းပယ္ရာ ေရာက္သြားၿပီ။ ဒီမိုကေရစီဆုိတာ မရွိေတာ့ဘူး အဲဒီက်လို႔ရွိရင္။ အဲဒါဆိုလို႔ရွိရင္ သမဂၢလုပ္တာလည္း အပိုပဲ ျဖစ္လိမ့္မယ္။ ေက်ာင္းတက္ တာလည္း အဓိပၸာယ္မဲ့ ျဖစ္သြားမယ္။ အဲဒီလုိမျဖစ္ဘဲနဲ႔ ေက်ာင္းသား သမဂၢဆိုတာ ေက်ာင္းထဲမွာ တခမ္းတနား ရွိဖို႔လိုအပ္တဲ့ ေက်ာင္းသား လႊတ္ေတာ္ႀကီး ျဖစ္တယ္ဆုိတာကို ေသေသခ်ာခ်ာ ေက်ာင္းသားအားလံုး နားလည္ သေဘာေပါက္ေအာင္ ေျပာျပရမွာ။ အဲဒီလို ေျပာရမယ့္အစား ေက်ာင္းသားတစ္ဖက္၊ ေက်ာင္းသားသမဂၢ တစ္ဖက္ခြဲေျပာေနသမွ် ကာလပတ္လံုး ဒါဟာေက်ာင္းတြင္း ဒီမိုကေရစီကို လံုး၀ပစ္ပယ္တာ ျဖစ္တယ္လို႔ ျမင္တယ္။

ေမး – လက္ပံတန္း ျဖစ္စဥ္ကို ျပန္ၾကည့္မယ္ဆုိရင္ အစုိးရဘက္က ႀကိဳၿပီးျပင္ဆင္ထားတာ သိသာတယ္ေပါ့။ ဦးခြန္ထြန္းဦးတို႔ ၾကား၀င္ေစ့စပ္ၿပီး လုပ္တာေတာင္မွ ၾကားညပ္လိမ့္မယ္ဆိုၿပီး ဦးေအာင္မင္း (၀န္ႀကီး) တုိ႔က ေျပာခဲ့တဲ့ အထိေပါ့။ ေက်ာင္းသားဘက္ကို ျပန္ၾကည့္မယ္ဆုိလိုု႔ ရွိရင္လည္း မနက္ပိုင္း ၿဖိဳခြင္းခံရတာေတာင္မွ ညေနပိုင္း ရန္ကုန္မွာဒီမိုကေရစီပညာေရး သပိတ္စစ္ေၾကာင္းဆုိၿပီး ခ်ီတက္ႏိုင္ခဲ့တယ္ေပါ့။ ဒီေတာ့အခုလို လုပ္ႏုိင္ဖုိ႔အတြက္ နည္းဗ်ဴဟာပိုင္းကို ဘယ္ေလာက္ထိ ျပင္ခဲ့လဲဗ်။

ေျဖ – နည္းဗ်ဴဟာပိုင္းမွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ျပင္ခဲ့ေပမယ့္ အကန္႔အသတ္ေတြ အမ်ားႀကီးရွိတယ္။ လိုခ်င္တဲ့ အေျခအေနတစ္ခုကို မေရာက္ႏုိင္ဘူး။ အဓိက အကန္႔အသတ္ေတြက ဘာလဲဆုိရင္ အခ်ိန္အခက္အခဲတုိ႔၊ ေနရာအခက္အခဲတို႔၊ က်ဥ္းထဲက်ပ္ထဲ ေရာက္သြားတာ။ အခုကၽြန္ေတာ္တို႔ ၿဖိဳခြင္းခံရတဲ့ ေနရာဆိုလို႔ရွိရင္ ေထာင္ေခ်ာက္ႀကီး တစ္ခုလို႔ပဲ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ခံစားရတယ္။ ဘာလို႔ဆိုေတာ့ အေနာက္ဘက္ကလည္း ပိတ္ထားတယ္၊ အေရွ႕ဘက္ကလည္း ပိတ္ထားတယ္၊ အဘက္ဘက္က ပိတ္ၿပီးေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကို ေထာင့္က်ဥ္းထဲကို တြန္းပို႔ၿပီးေတာ့ လာၿဖိဳခြဲတာဆုိေတာ့ ဒါဟာစနစ္တက် ေနရာခ်ထားခဲ့တဲ့ ေနရာျဖစ္ေန တယ္။ ဒါကေတာ့ သူတို႔နည္းမ်ဳိးေပါင္းစံု သံုးတယ္ဗ်ာ။ ရွင္းရွင္းေျပာရလို႔ရွိရင္ စစ္ေရး ဗ်ဴဟာကိုလည္းသံုးတယ္။ ယၾတာေခ်တဲ့ နည္းလမ္းေတြကိုေတာင္ သံုးတယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ေတြ႕ရတယ္။ ဒါေတာ့ထား။

ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ဘက္ကေတာ့ စည္းစနစ္တက် ျပင္ဆင္ခဲ့တာ အားနည္းတယ္။ အားနည္းတဲ့အခါ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ အေနနဲ႔ ေဖာက္ထြက္ၿပီးေတာ့ ရန္ကုန္ကို ေရာက္ေအာင္ လာႏုိင္ခဲ့ေပမယ့္ ရန္ကုန္မွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ႀကိဳတင္ ခင္းက်င္းထားတဲ့ အေနအထားအတုိင္း ေကာင္းေကာင္းမြန္မြန္ မေဆာင္ရြက္ႏုိင္ခဲ့ဘူး။ ေနာက္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ တို႔ သပိတ္စစ္ေၾကာင္းဟာ ရန္ကုန္ကိုေတာ့ ေရာက္ခဲ့တယ္။ သူတို႔လိုလားတဲ့ ပမာဏ အတုိင္းအတာ အင္နဲ႔ အားနဲ႔၊ ထုနဲ႔ထည္နဲ႔ တိုက္ပြဲတစ္ခု ၀င္ဖို႔အတြက္မွာ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ လစ္ဟာခဲ့တယ္။ အဲဒီေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အခက္အခဲေတြ အမ်ားႀကီးၾကားထဲက ျဖတ္ေက်ာ္လာခဲ့တာ။ ေက်ာင္းသားေတြလည္း ျဖစ္တယ္၊ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေနာက္မွာ ျပည္သူကလြဲလို႔ ေငြေရးေၾကးေရး အေထာက္အပံ့ေတြကလည္း မ်ားမ်ားစားစား ရွိတာမဟုတ္ဘူး။ ၿပီးေတာ့အစစအရာရာ၊ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ရဲ႕ လက္ေတြ၊ ေျခေတြလိုျဖစ္တဲ့ ကားေတြ၊ ေနာက္ၿပီးေတာ့ အသံုး အေဆာင္ ပစၥည္းေတြလည္း ရဲေတြက လက္ပံတန္းမွာ အကုန္လံုးကို ႐ိုက္ႏွက္ၿဖိဳခြဲ ဖ်က္ဆီးသြားတဲ့ အတြက္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အထိနာခဲ့တယ္။ အဲဒါေတာ့ ေသခ်ာတယ္။ ေနာက္တစ္ခါ ဒီလိုမ်ဳိးလုပ္မယ္ဆုိရင္ အထိမနာ ေအာင္လို႔ ဒီ့ထက္ပိုၿပီး ျပင္ဆင္ဖုိ႔လိုတယ္ ဆိုတာေတာ့ ေျပာႏုိင္တယ္ဗ်။

ေမး – ဒီမိုကေရစီပညာေရးအတြက္ ပင္မသပိတ္စစ္ေၾကာင္း ၿဖိဳခြဲခံရၿပီး ေက်ာင္းသားေတြလည္း ဖမ္းခံ ထားရတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဒီျဖစ္ရပ္ တစ္ခုလံုးမွာေကာ ေက်ာင္းသားေတြဘက္က ဘာအႏုိင္ရလိုက္တယ္လို႔ထင္လဲ။

ေျဖ – ကၽြန္ေတာ္တု႔ိ ေက်ာင္းသားေတြ ဘက္ကေနၿပီးေတာ့ ဘာရခဲ့သလဲဆိုလို႔ရွိရင္ တိုက္ပြဲအေတြ႕အႀကံဳ ရခဲ့တယ္ဗ်။ ေသခ်ာတာ တစ္ခုကေတာ့။ တုိက္ပြဲအေတြ႕အႀကံဳ၊ လူထုနဲ႔ နီးစပ္မႈရခဲ့တယ္။ လူထုေထာက္ခံ အားေပးမႈကို ရခဲ့တယ္။ ေနာက္တစ္ခ်က္က ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ဘာရသလဲဆို ရင္ ေသြးစည္းညီညြတ္မႈကို တစ္စံုတစ္ရာေသာ အတုိင္းအတာအထိရခဲ့တယ္။ ေသြးစည္းညီညြတ္မႈဆိုတဲ့ဟာမွာ ကၽြန္ေတာ္ ဆုိလို ခ်င္တာကေတာ့ တကသ၊ ဗကသေတြကို ဆုိလိုခ်င္တာ မဟုတ္ဘူး။ ေက်ာင္းသားေတြရဲ႕ အာ႐ံုစိုက္မႈေပါ့။ ေက်ာင္းထဲမွာ ရွိေနတဲ့ ေက်ာင္းသားေတြ ကေနၿပီးေတာ့ ဒီစစ္ေၾကာင္းႀကီး ခ်ီတက္လာတဲ့အခါမွာ ဟာ.. ငါတို႔ေက်ာင္းသား အေရးကိုေကာ၊ ပညာေရးကိုေကာ ေဆာင္ရြက္ေနတဲ့ ေက်ာင္းသားေတြ ျဖစ္တယ္၊ ငါတို႔ ေထာက္ခံ အားေပးရမယ္ ဆိုတဲ့အသိနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ထဲကို ထပ္ၿပီးေတာ့ တုိး၀င္လာတဲ့ ရဲေဘာ္အသစ္ေတြ အမ်ားႀကီးရွိပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ ဒါတစ္နည္းအားျဖင့္ စည္းလံုးညီညြတ္မႈအေနနဲ႔ အားေကာင္းလာတယ္၊ ခိုင္မာလာတယ္လုိ႔ ေတြ႕ရတယ္။ ေနာက္တစ္ခ်က္ တုိက္ပြဲအေတြ႕ အႀကံဳရခဲ့တယ္။ ၿပီးေတာ့ အစိုးရရဲ႕ ဟန္ေဆာင္ မ်က္ႏွာဖံုးကို ခြာခ်ျပႏုိင္ခဲ့တဲ့ အတြက္ေၾကာင့္မို႔လို႔ ႏုိင္ငံေရးအရလည္း အျမတ္ထြက္တယ္လို႔ ေျပာလို႔ရပါတယ္။

ေမး – အရင္က ဒီမိုကေရစီေတာင္းတဲ့ အခါက အစိုးရက အၾကမ္းဖက္ၿဖိဳခြင္းတယ္။ အခု ဒီမိုကေရစီလို႔ ေျပာေနတဲ့ အစိုးရက ပညာေရးအတြက္ ေတာင္းတာကို အၾကမ္းဖက္ ၿဖိဳခြင္းတဲ့ အေပၚေကာ ဘာမ်ားေျပာခ်င္သလဲ။

ေျဖ – ဒီမိုကေရစီကို ကူးေျပာင္းေနပါၿပီလို႔ ေျပာေပမယ့္ ဒီမိုကေရစီဆုိတာ စကားလံုးလား၊ အႏွစ္သာရလား ဆိုတာ ခြဲၿပီးျမင္ဖို႔လိုတယ္။ စကားလံုး ဒီမိုကေရစီကိုေတာ့ သူတို႔ ေနရာတကာမွာ ေျပာေနတယ္။ ဒါေပမဲ့ အႏွစ္သာရအရ ဒီမိုကေရစီ မရွိေသးတာ အားလံုးလည္း ျမင္တယ္။ ပညာေရးမွ မဟုတ္ဘူး၊ လယ္ယာေျမ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးကို ေတာင္းဆိုေနတဲ့ လယ္သမားကို ဖမ္းပါတယ္။ စက္႐ံု၊ အလုပ္႐ံု အလုပ္သမားေတြရဲ႕ အခြင့္အေရးကို ေတာင္းဆိုရင္လည္း ဖမ္းမွာပဲ။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ မိဘျပည္သူေတြက အမ်ဳိးမ်ဳိး အဖံုဖံုေပါ့ဗ်ာ။ အေၾကာင္းအမ်ဳိးမ်ဳိးေၾကာင့္ ဆႏၵျပတယ္၊ ဖမ္းမွာပဲ။ ဆႏၵျပတဲ့ ျပည္သူေတြကို ထုတ္ေဖာ္ခြင့္မျပဳဘဲနဲ႔ ဖမ္းဆီး ေထာင္ခ်တယ္၊ ႐ိုက္ႏွက္ အၾကမ္းဖက္တယ္ဆိုတဲ့ ႏုိင္ငံတစ္ႏုိင္ငံဟာ အႏွစ္သာရနဲ႔ ျပည့့္စံုတဲ့ ဒီမိုကေရစီ မရွိဘူးဆုိတာ ျမင္သာထင္သာ ရွိတယ္။ အဲဒီေတာ့ စကားလံုး ဒီမိုကေရစီဆိုတာက ႏုိင္ငံတကာ ကို ျပယုဂ္ ေကာင္းေအာင္လုိ႔ ဟန္ေဆာင္ပန္ေဆာင္ လုပ္ထားတဲ့ သံခင္းတမန္ခင္း နည္းလမ္းတစ္ခုပဲ ျဖစ္တယ္။ လက္ေတြ႕မွာ ျပည္သူေတြရဲ႕ဘ၀ဟာ က်ိန္္းေသေပါက္ လြတ္ေျမာက္မႈ မရေသးဘူး ဆိုတာကို အားလံုး သိေအာင္ ျပသႏုိင္ခဲ့တယ္။

ဒီအစိုးရကလည္း ၂၀၀၈ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒကို သူတို႔ အတည္ျပဳထားတဲ့ အတုိင္း၊ ဒီစနစ္အတုိင္း သြားမွာပဲ။ ေတာင္းဆိုတဲ့ သူေတြကို ဖမ္းမယ္၊ ေထာင္ခ်မယ္၊ ျပႆနာရွာမယ္။ သူတို႔ဆက္ၿပီး အာဏာကို ခ်ဳပ္ကိုင္ထားမယ္။ အာဏာက သူတုိ႔လက္ထဲမွာ ရွိတယ္။ ရွိတဲ့အျပင္ ဒါဟာ MEC တို႔လို၊ ဦးပိုင္တို႔လို စီးပြားေရး လုပ္ငန္းႀကီးေတြကိုလည္းပဲ ခ႐ိုနီေတြနဲ႔အတူ အာဏာပိုင္ေတြက ဆက္ၿပီး ခ်ဳပ္ကိုင္ထားမွာပဲ။ တုိင္းျပည္ရဲ႕ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈက ေႏွာင့္ေႏွးၾကန္႔ၾကာမယ္၊ သာမန္ျပည္သူေတြရဲ႕ဘ၀က မလြတ္ေျမာက္ဘဲနဲ႔ ခ်မ္းသာၿပီးရင္း ခ်မ္းသာတဲ့ လူတန္းစားေတြကသာလွ်င္ ေရွ႕တန္းကို ေရာက္လာမယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ႏုိင္ငံဟာ ကမၻာနဲ႔ ရင္ေပါင္ တန္းဖု႔ိ၊ ကမၻာမွာ ၿပိဳင္ဆိုင္ဖုိ႔ဆုိတာ လံုး၀မျဖစ္ႏုိင္ဘူး။ လံုး၀ကို ေအာက္က် ေနာက္က်ပဲ ျဖစ္ေနဦးမွာပဲ။

ေမး – ေနာက္ဆံုးအေနနဲ႔ ဖမ္းဆီးခံထားရတဲ့ ေက်ာင္းသားေတြကို ဘာမ်ား စကားပါးခ်င္ေသးလဲ။

ေျဖ – ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ရဲေဘာ္ေတြဟာ ဖမ္းဆီးခံထားရေနေပမယ့္ အခုအခ်ိန္အထိ စိတ္ဓာတ္က်ဆင္းသြားတာ မေတြ႕ရဘူး။ သူတို႔ ေရးသားထားတဲ့ ကဗ်ာေတြကိုလည္း ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ဖတ္ရတယ္။ သူတို႔ ေရးသားထာတဲ့ စာေတြကို ဖတ္ရတယ္။ ေထာင္တြင္းမွာ ေနေပမယ့္ စိတ္ဓာတ္မက်ဘဲနဲ႔ ဘ၀ကို ယွဥ္ၿပိဳင္ၿပီး ႐ုန္းကန္တိုက္ခိုက္ ႏုိင္တယ္။ သူတို႔ တစ္ေန႔ေန႔ တစ္ခ်ိန္ခ်ိန္ ျပန္လြတ္လာမယ္ဆိုရင္ မိဘျပည္သူေတြက သူတို႔ကို အားရ၀မ္းသာ ႀကိဳဆိုၾကလိမ့္မယ္။ ဒီ့အျပင္ သူတို႔ ဟာ မိဘျပည္သူေတြရဲ႕ၾကားမွာ ျပည္သူလူထုရဲ႕ အက်ဳိးကို ေဆာင္ဖို႔ အတြက္ကို ျပန္ၿပီး ေရာက္ရွိလာလိမ့္မယ္။ သူတို႔ေရာက္ရွိ လာတာနဲ႔အတူ အင္သစ္အားသစ္နဲ႔ ႏုိင္ငံေရးကို ဆက္ၿပီး လုပ္ႏုိင္လိမ့္မယ္။ ႏုိင္ငံေရးကို သူတို႔ဆက္ၿပီး လုပ္လာတဲ့အခါမွာ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔နဲ႔အတူ လက္တြဲၿပီး ေတာ့ ျပည္သူ လူထု အက်ဳိးစီးပြားအတြက္ကို ဒီ့ထက္ စြမ္းစြမ္းတမံ လုပ္လာလိမ့္မယ္လုိ႔လည္း ကၽြန္ေတာ္ ယံုၾကည္တယ္ဆို တဲ့အေၾကာင္း ေျပာခ်င္ပါတယ္။

၀ိုင္းေမာ္
ျမန္မာသံေတာ္ဆင့္သတင္းဌာန – https://www.facebook.com/myanmarherald

1 comment:

Unknown said...

How many years did you study laws. Even, experience lawyers can't draft the law. Myself Ko Ko you are just student, please study how to draft the law and study to understand the law. Do you know what is poliistic and the correct meaning is State development and it is not radical. Please study heard if you love your State.